Planificare si control

Planificarea si controlul in cadrul unei entitati apar in momentul in care managerii trec la implementarea efectiva a strategiilor elaborate.

Planificarea

Planificarea presupune urmatoarele actiuni :

– stabilirea obiectivelor organizatiei si a modului in care acestea vor fi atinse;
– comunicarea obiectivelor tuturor celor implicati in rezolvarea lor , precum si a modului de implementare a acestora;

Cel mai clasic instrument este BUGETUL.

Controlul

Controlul presupune:

– implementarea actiunilor stabilite in etapa de planificare;
– evaluarea performantelor;

In evaluarea performantelor un rol deosebit il are dinnou bugetul . Acesta este atat un instrument de planificare cat si de control.
Evaluarea performantelor se face luand ca reper datele din buget.
Planificarea si controlul sunt actiuni distincte insa functioneaza impreuna. Este foarte dificil sa intreprinzi o actiune de control fara planificare si lipsit de sens sa planifici fara a efectua un control ulterior.
Analiza permanenta a perfomantelor trecute permite managerilor de a lua de decizii strategice mai bune si de a intocmi planuri mai bune pe viitor.

Persoana desemnata cu contabilitatea de gestiune are o functie importanta in cadrul entitatii, de sugestiile acesteia depinzand corelarea functiei de control cu cea de planificarea viitoare.

Articole similare

Comentariul tau aici